fbpx
or_omoss2

Mennesker og business

Vi mener at den beste kommunikasjonen oppstår i skjæringspunktet mellom god menneskeforståelse og god businessforståelse, når de kreative løsningene leverer på de viktigste driverne i kategorien. Derfor liker vi å skaffe oss solid innsikt, gjerne en driver- og barriereanalyse, som vi kan omforme til relevant kreativitet som flytter varer.


Vi har sterk tro på kreativ reklame fordi den appellerer både til de som er i kjøpsmodus og de som ennå ikke er det. Kreativ reklame gir best langsiktig effekt fordi det gjør det mulig å skape en emosjonell kobling til mottakeren slik at budskapet huskes i morgen. Samtidig må man ikke glemme at taktisk og rasjonell reklame ofte virker best på folk som er i kjøpsmodus, gjerne i kombinasjon med noe mer kreativt. 60% profil og 40% taktisk kan være riktig balanse, men det finnes ingen absolutt sannhet og avhenger av bransje. Noen ganger klarer man å være både "profilerende" og "taktisk" i samme løsning. Denne tilnærmingen har støtte i tung og oppdatert reklameforskning, blant annet IPAs The Long and the Short of It.


Vi lager reklame til betalte og ubetalte kanaler hvor vi treffer de menneskene vi ønsker å nå ut til. For eksempel TV, radio, mobil, sosiale medier, søk, stunt/event, nettbannere, DM, retail, kino, kampanjesider, print og utendørs. Oslo Reklamebyrå ble startet i 2012, og fusjonerte med reklame- og filmproduksjonsselskapet Talking Nation i 2017. Vi ble utnevnt til Gasellebedrift i 2015, 2016 og 2017 av Dagens Næringsliv.

 

Kundeerfaring

Aleris, Unibet, Viking Footwear, Natteravnene, Bingo.com, Nordbohus, Storspiller, Svendsen Eksos, Hallmaker, Geodata, Karrierehuset, Jotun, Dynea, Höegh Eiendom, Spenst, Oslo Kraft, Nutrilett, Möllers Tran, Norvegia, Jarlsberg, Accenture, Jacob's, Pfizer, Tine Brunost, Enklere Liv, Honda, Amedia, Osram og Mobalpa.